Se oli yksi kolea yö loppukesästä, koko ilta oli mennyt kostean hulvakkaassa seurassa ja hoiputtiin kaulakkain pubista nelistään parin vaimon koulukaverin kanssa. Ne olivat tulleet kaupunkiin festareille ja yöpyivät meillä. Vaimo aukoi mustasukkaisesti päätään kun kävelin kaulakkain sen tyttökavereiden kanssa. Rouva kai kuvitteli, että minulla oli jotain ajatuksia niiden suhteen. No, saatoin minä jotain flirttiäkin siinä örveltää, kännisen ajatuksista niin takuuseen mene. En minä kuitenkaan tosissani ollut. Lopulta vaimo mökötti ja näytti niitä paljon puhuvia ilmeitään siihen malliin, että hermostuin.  Sen jälkeen se alkoi taas kerran heittämään herjaa, että olen munaton nahjus.

Minusta se oikein kerjäsi kuritusta vittuillessaan minulle kavereidensa kuullen. Meidän talon nurkalla läksin sitten päästäni ja tirvaisin sitä poskelle. Se pelästyi niin, ettei puhunut mitään minulle. Vaimon naisystävät olivat minun mielestäni omituisia, ne olivat kuin ei mitään olisi tapahtunut, joten ajattelin niiden olevan minun kannallani.

Seuraavana päivänä, kun tulin töistä, vaimo oli nukkumassa enkä kiinnittänyt ensin huomiota tyhjään lääkepurkkiin, joka oli keittiön pöydällä. Jokin sen purkin auki repsottavassa kannessa kuitenkin pani hälytyskellot soittamaan ja katsoin tarkemmin. Vaimo oli tyhjentänyt koko purkin rauhoittavia. Tai enhän minä tiennyt, oliko se kuinka täynnä mutta pelästyin tosissani ja ravistelin sitä hereille. Vaimo tokkuroissaan luuli, että hakkaan sitä taas, joten se alkoi kirkua ja minä laitoin kättä sen suun eteen ja siitä se taas luuli, että kuristan.

Vaimo oli kyllä pahasti mustelmilla seuraavana päivänä mutta ne tulivat oikeasti siitä herättämisestä.